Compare
Key:       Selection     Compare with

Similarly, the drawing accompanying the important precept Why in twilight shadows on a white surface are blue discussed earlier was completely misinterpreted, posing a serious challenge to the intelligibility of the text. The sky vault was transformed into a proscenium that opens into the landscape but does not participate to the lighting conditions of the landscape, as clearly Leonardo had intended (FIG. 2). These abridged copies transmitted, however badly, Leonardo’s qualitative explanation of shadows but were exceedingly silent on the geometry of light propagation and of reflections, which in Leonardo’s view complemented the qualitative discussion of colors and the atmosphere.

LDE T0467  Perché sul far della sera l'ombre de' corpi generate in bianche pariete sono azure

 VU: CID467
CID467

Perché sul far della sera l'ombre de' corpi generate in bianche pariete sono azure
 ITAL1651: CID328
CID328

Perché su 'l far della sera l'ombre de' corpi generate in bianco parete sono azzurre. CAPITOLO CCCXXVIII
 CE: CID326
CID326

325. Perche sul far della sera l'ombre de Corpi generali in bianco parete sono azzurri
 ENGL1721: CID319
CID319

Why the Shadows projected on a White Wall towards the close of the Day appear Azure
 F2: CID324
CID324

323. Perche sul fare della sera l'ombre de corpi generate in bianche paniti sono azurre
 F3: CID341
CID341

341 Dove é più chiaro il fummo
 F4: CID330
CID330

332
 F5: CID326
CID326

332. Pittura
 F6: CID328
CID328

Perché nel fare dela sera l'ombre de corpi generati in bianche parieti sono azzurre
 FA: CID341
CID341

343
 FL1: CID322
CID322

Perche sul far della sera le ombre de corpi generati in bianca pariete sono azuri
 FL2: CID326
CID326

311. Perche in sul fare della sera l'ombre de corpi generati in bianco pariete sono azzurri
 FM2: CID332
CID332

323. Perché sul fare della sera l'ombre de corpi generate in bianche pariete sono azzurro
 FM3: CID327
CID327

Perche in sul fare della Sera l'ombre de Corpi generati in bianca pariete sono azzurri Cap: 325
 FN2: CID324
CID324

Perché sul far della sera l'ombre de' corpi generati in bianca pariete sono azzurri
 FN3: CID329
CID329

328 {L'ombre de' corpi}
 FP1: CID323
CID323

Perche sul fare della sera l'ombre de corpi generati in bianco parieti sono azzurre
 FP2: CID323
CID323

323.
 FP3: CID332
CID332

332.
 G1: CID326
CID326

Cap. 324 Perché sul far della sera l'ombre de' corpi generate in bianche pariete sono azure
 L1: CID332
CID332

323. Perché sul fare della sera l'ombre de' corpi generate in bianco parieti sono azzure
 L2: CID323
CID323

324. Perche in sul far della sera lombre de corpi generati in pariete bianca sono azzurri
 M1: CID329
CID329

328. Perche sul far de la sera l'ombre de corpi generati in bianche parieti sono azzure.
 M3: CID334
CID334

Perché sul far della sera l'ombre de corpi generate in bianche pariete sono azzure Cap. 330
 ME: CID326
CID326

323
 MV1: CID327
CID327

Cap. 324
 MV2: CID332
CID332

332
 R1: CID265
CID265

{l'ombre de' corpi}
 RC1: CID328
CID328

Perché in sul fare della sera, l'ombre de' corpi generati in bianca pariete sono azzurri Cap. 325
 RC2: CID320
CID320

322
 S1: CID331
CID331

Perche sul far della sera lombre de corpi generati in bianca parete sono azzure. Cap. 331
 VB: CID326
CID326

324. Perche in sul fare della sera l'ombre de corpi generati in bianca pariete sono azzuro
 VM1: CID332
CID332

332. {Perchè sul fare della sera l'ombre de'corpi generate in bianche parti sono azurre}
 VM2: CID344
CID344

344 Perche sul far della Sera le ombre de corpi generati in bianca pariete sono azzure
 VO2: CID333
CID333

332.
 FREN1651: CID328
CID328

328. Pourquoy sûre la fin du jour les ombres des corps produites sur un mur blanc sont de couleur bleue

Related

LDE T2361  FN1: CID312
CID312
322